본문 바로가기

Silverlight

[MIX09] 올해의 공식 발표 내용들 정리 - 2. Expression Blend 3 Preview


두번째로 정리해 드릴 내용은 Expression Blend 3 Preview 관련 소식입니다.

MIX09 키노트에서 가장 많이 박수를 받은 스케치 플로우 기능과 Blend 3의 새로운 기능들은

앞으로의 국내 웹 업계에 적지 않은 좋은 영향을 줄 것 같습니다.


시작해 볼까욥!!!

New Features in Expression Blend 3 Preview: The designer-developer workflow took another major step forward today with major innovations in Expression Blend 3 including: SketchFlow, a rapid prototyping capability that makes it easy to communicate design intent to stakeholders; design time sample data that enables the design and testing of applications without access to live data; direct import of Adobe Photoshop and Illustrator files; behaviors, extensible and reusable components that add interactivity to applications without writing code; a full code editor supporting C#, VB and XAML; and 
many more features that support an improved design and development experience. 


먼저, 스케치플로우 기능
다이나믹한 사용자 경험과 프로토타이핑 작업을 쉽게 할 수 있도록 돕는 기능인데요. - 감이 잘 안오시죠?

예를들어, 위의 스케치가 있는데. 저게 그낭 스케치가 아니라 간단한 동작등을 프로토타이핑 형태로 처리 가능 하고 


스케치가 단순한 스케치가 아니라, 마치 도화지 위에 정말 그림 그리듯이 쓱쓱 그리는데 원한다면
스타일을 바꿔 바로 블렌드용 어플리케이션으로 변환도 가능




MIX09 데모에서는 처음에 슥슥 그리듯 어플리케이션 플로우로 로그인 인터페이스를 그려나가고. 
이어서 실제 데모를 만드는 과정을 진행함. 특히, 리포트를 위한 문서화 작업을 도움주는 부분이 인상적임.

·         SketchFlow. SketchFlow introduces a new set of features designed to make it easier for you to experiment with dynamic user experiences and create compelling prototypes. SketchFlow also helps communicate design ideas to other stakeholders, and makes it easier to collect in-context annotated feedback. SketchFlow enables the navigation and composition of an application to be modeled in a very visual manner from a simple prototype that uses a series of sketches, to something much more evolved. A prototype can be made as real and interactive as it needs to be to communicate design intent and SketchFlow can leverage all the existing features of Expression Blend.


아도비 포토샾 파일에 대한 추가적인 지원으로, 레이어를 상세히 처리 가능하고 필요한 부분만 import도 가능
실제 데모에서는 일부 기본 레이어만 가져와 바로 블렌드에서 여러 액션을 추가하는 형태로 작업이 이루어짐.
레이어가 그대로 블렌드에서 따로 움직입니다!!!

·         Adobe Photoshop and Illustrator import. The powerful importers for both Adobe Photoshop and Adobe Illustrator enable smooth integration with workflows the designer already has in place. The designer has freedom to view and import Photoshop files layer by layer. Layers can be easily regrouped and elements retain their original formats; layers, layer positions, editable text and vectors remain available for editing within Expression Blend.

인터렉티브 디자이너를 위한 기능으로, 코딩 작업 없이 여러 다양한 동작 등을 구현 가능

·          Behaviors. Add interactivity to your application, without having to write code. Behaviors can encapsulate complex design interactions into reusable components which can be directly applied to a user interface element in the application. Developers have access to a rich API that they can use to write their own triggers, actions, and behaviors for use in their Silverlight and WPF projects.

쉽게 데이터 바인딩을 Blend에서 수행 가능하고, 컨트롤들이 자동 감지해 구성을 완성함.

·         Sample data. Design time sample data makes it easy to build data-connected applications without access to live data. You can generate sample data or import sample data from an XML file and is available to controls on the artboard at design-time. You can extensively customize your sample data details, and you can easily switch between using sample data and using live data at run-time.



디자인 및 개발 환경이 향상되었습니다. 개인적으로는 TFS(Team Foundation Server) 가
Blend3부터 지원되어서 이제 진정한 개발자와의 완전 협업이 가능할 것 같습니다.

·         Improved design and development experience. Expression Blend 3 includes many features that improve the overall design experience including a brand new design surface making Blend more accessible to visual designers. Team Foundation Server support allows easier integration of the Blend user into Team System. Improved animation and easing functions, 3D transforms, visual effects and an improved visual state manager enable a great tooling experience.


[출처] 준서아빠가 생각하는 행복한 UX이야기